You are hereOdposlech kvantové kryptografie pomocí klonování: Ohlasy v tisku

Odposlech kvantové kryptografie pomocí klonování: Ohlasy v tisku

By myska - Posted on 12 June 2013

Článek o odposlechu kvantové kryptografie pomocí klonování (Experimental Eavesdropping Based on Optimal Quantum Cloning, 10.1103/PhysRevLett.110.173601), publikovaný skupinou kvantové optiky SLO v dubnu tohoto roku, způsobil spršku ohlasů v tisku.

Ilustrační foto. Optici vymýšlejí součásti pro budoucí kvantové počítače, Martina Šaradínová, Žurnál Online, 9. dubna 2013 resp. Žurnál UP XXII/12.
Komponenty přínosné pro kvantový přenos dat a kvantové počítače hledají odborníci ze Společné laboratoře optiky přírodovědecké fakulty. K jejich nejnovějším výzkumům patří návrh hradla, tedy obvodu pro případné kvantové procesory, či univerzální kvantový kloner. Výsledky publikovali nedávno v Physical Review Letters či Physical Review A.

Quantum codes open to attack of the clones: Quantum clones let hackers hide in background noise, Jacob Aron, New Scientist, issue 2915, 03 May 2013.
Quantum clones are making a noise, and banks and governments better listen if they don't want to be hacked.

Quantum Cryptography Not So Secure After All, qubit, Tech&Gaming, May 05 2013.
Quantum cryptography has been hailed in various scientific papers as the holy grail of secure communications and in a perfect setup it very likely is. However, it looks like the real world gets in the way of such a perfect setup, which isn't really surprising.

Ilustrační foto.Quantum Cloning: la crittografia quantistica non è a prova di hacker,
Cyberscienza, 6 maggio 2013.
La crittografia quantistica studia i modi in cui si può sfruttare la natura dei fotoni per trasmettere informazioni. Da quando sono state messe a punto alcune tecniche di crittografia quantistica, questa scienza ha ricevuto un’attenzione sempre maggiore da parte di governi, banche e multinazionali. Il motivo è semplice: è impossibile hackerarne i contenuti, in quanto i messaggi sono decifrabili solo dall’emittente e dal destinatario.

Ilustrační foto. Kwanty na podsłuchu, Kopalnia Wiedzy, 6 maja 2013.
Komunikacja kwantowa ma być, teoretycznie, niemożliwa do podsłuchania. Wszelka próba podsłuchu kończy się bowiem wprowadzeniem do komunikacji tak dużych błędów, że zostaną one natychmiast wykryte. Zgodnie z zasadami mechaniki kwantowej, fotony wykorzystywane podczas takiej komunikacji podróżują niosąc ze sobą wszelkie możliwe stany kwantowe i dopiero gdy zostaną odebrane przyjmują ten jeden właściwy stan. Próba podsłuchu powoduje, że do odbiorcy zaczynają docierać liczne błędy, co kończy się natychmiastowym wykryciem podsłuchu i przerwaniem komunikacji.

배경잡음 속에 숨을 수 있는 양자 해커 (Quantum hackers can hide in the background noise in Korean), The KISTI preview "Global Trends Briefing", 2013-05-09.
양자 복제물들이 잡음을 만들고 있다면, 해킹을 원치 않는 은행과 정부는 귀를 더 기울여야 할 것이다. 가로채어진 광자들을 대략적으로 복사하는 장치를 이용하면, 은행과 기업 및 정부가 기밀정보를 전송하는데 사용하는 양자 암호 키에 존재하는 배경잡음 속에 도청가가 들키지 않고 숨을 수 있다. 그러나 이 잡음을 감시하여 공격을 적발하는 방법도 있다.

Ilustrační foto.Atak klonów: banki na kwantowym podsłuchu, Nauka w Polsce, 10.05.2013.
Kwantowe systemy kryptograficzne - stosowane głównie przez rządy i banki - nie są tak bezpieczne jak dotychczas sądzono. W polsko-czeskich badaniach udowodniono, że nie trzeba łamać praw fizyki, by sklonować przesyłany kwantowo klucz kryptograficzny.

Sukces naukowców z UAM w kryptografii kwantowej, dlaStudenta.pl, 2013-05-10.
Osiągnięcia fizyków z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu dotyczące kryptografii kwantowej zostały opisane w prestiżowym tygodniku popularnonaukowym New Scientist. O tych osiągnięciach donosi również PAP.

Ilustrační foto.Citlivá data budou díky olomouckým vědcům ve větším bezpečí, Martina Šaradínová, Žurnál Online, 24. května 2013.
Významný objev na poli šifrování dat pomocí kvantové kryptografie, který přispěje ke zvýšení bezpečnosti přenosu informací, učinili vědci z přírodovědecké fakulty. Zjistili totiž, jak lze pomocí speciálního kvantového kopírovacího zařízení data odposlouchávat. Práci otiskl prestižní časopis americké fyzikální společnosti Physical Review Letters.

Citlivá data budou díky olomouckým vědcům více v bezpečí, Vlasta Hradilová, Novinky, 24. května 2013 resp. Právo, Střední a východní Morava, 27. května 2013, str. 15.
Významný objev na poli šifrování dat pomocí kvantové kryptografie, který přispěje ke zvýšení bezpečnosti přenosu informací, učinili vědci z Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Zjistili totiž, jak lze pomocí speciálního kvantového kopírovacího zařízení data odposlouchávat.

Češi radí, jak šifrovat světlem, Eva Vlčková, Lidové noviny, 5. června 2013, str. 19.
Jak bezpečně šifrovat data světlem, pomocí kvantové kryptogafie? Odpovědět pomáhá výzkum česko-polského vědeckého týmu. Jeho práci zveřejnil časopis Americké fyzikální společnosti Physical Review Letters.

AttachmentSize