You are hereGeneral

General

General content

Nebe nad Kanárskými ostrovy

Web APOD (Astronomy Picture of the Day) na serveru NASA představuje každý den jiný obrázek nebo fotografii našeho fascinujícího vesmíru spolu se stručným vysvětlením napsaným profesionálním astronomem.

Jako příklad uveďme třeba odkaz na video Daniela Lópeze Nebe nad Kanárskými ostrovy nebo fotografii Slunce vs. Super Měsíc.

Ukončení projektu

Projekt Moderní technologie ve studiu aplikované fyziky ke dni 30. dubna 2012 skončil. Hlavní řešitel projektu, Roman Kubínek, děkuje všem kolegům, kteří se zasloužili o úspěšné řešení projektu a o naplnění všech sledovaných indikátorů.

Portál moderní fyziky bude samozřejmě fungovat i nadále, a to v rámci požadované udržitelnosti. Doufáme, že jej vyučující i další uživatelé budou stále aktualizovat a že bude užitečnou pomůckou pro organizaci výuky fyziky.

Fyzikální inspirace díla Jitky Brůnové

Naše vědecká práce má přesah i do oblasti filosofie a umění - některé malíře inspirujeme k jejich tvorbě: oddělení kvantové a nelineární optiky spolupracuje s matematičkou, fyzičkou, učitelkou, výtvarnicí a básnířkou RNDr. Jitkou Brůnovou-Lachmann, kterou kvantově-informační experimenty a fyzikální experimenty vůbec inspirují k jejím dílům. „Svoji výtvarnou techniku nazývám entanglement,“ říká malířka. Toto slovo pochází právě z kvantové fyziky a symbolizuje propojení toho, co se ve svých obrazech snaží vyjádřit.

Učitelství fyziky v Olomouci

facebook můžete u nás studovat zejména (ale ne jenom) v kombinaci s biologií, chemií, matematikou a výpočetní technikou Motto: Nerozumíte něčemu doopravdy, dokud to nejste schopni vysvětlit své babičce. (Albert Einstein) facebook

Projekt AF-HIT

Základní informace o projektu Moderní technologie ve studiu aplikované fyziky, z něhož je financován tento portál.

Vítá vás Portál moderní fyziky.

Tento Portál moderní fyziky vznikl za účelem zjednodušení a zefektivnění komunikace mezi fyzikálními pracovišti PřF UP v Olomouci, veřejností, studenty, ale také dalšími výzkumnými pracovníky. Soustředí se zde přehledně strukturované informace pro všechny cílové skupiny. Interaktivní diskuse umožňuje všem uživatelů tohoto webu navzájem komunikovat a řešit např. dotazy laické veřejnosti k práci olomouckých fyziků nebo poradit studentům s jejich studiem.

Portál současně slouží k prezentaci výstupů jednotlivých klíčových aktivit projektu Moderní technologie ve studiu aplikované fyziky.

Výzkum na našich pracovištích

Univerzita Palackého se výrazně snaží profilovat se jako výzkumná univerzita. To znamená, že kromě kvalitní pedagogické činnosti při vzdělávání studentů a vedení doktorandů, se intenzivně věnuje vědeckému výzkumu na světové úrovni. To platí i pro fyzikální pracoviště, která vytvářejí Portál moderní fyziky – bez toho by nemohlo jít o moderní fyziku.

Pracoviště

Výuku a výzkum oboru Fyzika na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého provádějí nyní čtyři katedry. Dvě z nich se podílejí na tvorbě obsahu a provozu tohoto portálu:

O portálu

Portál moderní fyziky vznikl za účelem zjednodušení a zefektivnění komunikace mezi fyzikálními pracovišti PřF UP v Olomouci, veřejností, studenty, ale také dalšími výzkumnými pracovníky. Tři základní sekce portálu odpovídají třem předpokládaným cílovým skupinám:

Stránka nenalezena

Stránka nenalezena.

Stránka buď neexistuje, nebo nemáte dostatečné oprávnění pro její zobrazení.

Portál lituje.