You are hereStudium / Studijní obory / Přístrojová fyzika

Přístrojová fyzika

Informace o studijním oboru Přístrojová fyzika. Obor vychovává absolventy k práci v oborech na rozhraní fyziky a technických oborů. Součástí studia je volba specializace - Číslicové měřící systémy, Optické a laserové technologie nebo Přístroje pro astronomii a astrofyziku.
Formy studia O oboru
Bakalářské studium Obecné informace
 Garantující pracoviště: Společná laboratoř optiky
 Garant studijního oboru: Doc. RNDr. Ondřej Haderka, Ph.D.

Přístrojová fyzika: Okruhy ke státnicím

Aktuální okruhy pro státní závěrečné zkoušky oboru Přístrojová fyzika:

SZZFM – Obecná fyzika (ME,MOT,EMGU,OPTU,AJFU)
SZZPA – Přístrojová fyzika (PFA1,PFA2,ZANAN)
SZZČS – Číslicové měřící systémy (ČMSA1-4,EL,APEL)
SZZAS – Astronomie a astrofyzika (UAA,ASS,PA1-2,PPA1-2)
SZZOL – Optické a laserové technologie

Přístrojová fyzika: Studijní plán

Studijní plán oboru Přístrojová fyzika se nachází v příloze. Kromě charakteristiky oboru obsahuje seznam povinných předmětů tvořících základní kurzy výuky, seznam specializací a odpovídajících povinně volitelných předmětů a seznam volitelných předmětů.

Studijní obor Přístrojová fyzika

Studijní obor „Přístrojová fyzika“ vychovává absolventy k tvořivému přístupu k experimentální práci v oborech experimentální techniky a připravuje na týmovou spolupráci s pracovníky fyzikálního i inženýrského zaměření, tedy na práci v mezioborových oblastech na rozhraní fyziky a technických oborů. Studenti absolvují postupně základní kurs matematiky a fyziky spolu s vyváženou příměsí informatiky a programování, elektroniky a přístrojové fyziky. Značná pozornost je věnována moderním elektronickým měřícím metodám. Bakalářské studium končí bakalářskou zkouškou a obhajobou bakalářské práce. Novinkou je možnost zvolit si jednu ze specializací na Číslicové měřící systémy, Optické a laserové technologie nebo Přístroje pro astronomii a astrofyziku.