You are herePracoviště / Fyzikální ústav AV ČR

Fyzikální ústav AV ČR

Skupina částicové fyziky SLO/UPOL: prezentace výsledků práce a nabídky témat

Dne 31.10.2013 se konal seminář pro studenty fyzikálních oborů a informatiky PřF UP, na kterém členové skupiny částicové fyziky SLO UP a FZÚ AV ČR představili v celkem šesti příspěvcích svůj podíl na výzkumné práci na projektu ATLAS, shrnuli aktuální dosažené výsledky a informovali studenty o možnosti řešení velmi zajímavých témat kvalifikačních prací (bakalářských, magisterských i disertačních).

Informační příručka AV ČR

Informační příručka Akademie věd České republiky je ke stažení v příloze tohoto článku.

První část příručky obsahuje informace o struktuře AV ČR (vedení, komise, rady, Kancelář, Grantová agentura, Středisko společných činností). Hlavní část pak zaujímá popis jednotlivých vědeckých pracovišť Akademie (kontakty, historie, charakteristika činnosti).

Aktuální verzi příručky lze také najít na webu AV ČR
www.avcr.cz/prirucka
.

Podzimní škola základů elektronové mikroskopie 2013

IlustraceTradiční pětidenní kurz organizovaný pod názvem Podzimní škola základů elektronové mikroskopie bude probíhat od 14.10. do 18.10.2013 v Ústavu přístrojové techniky AVČR v Brně ve spolupráci s Československou mikroskopickou společností.

Laserový den na UPOL

Dne 2.5.2013 se na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci uskuteční LASEROVÝ DEN NA UPOL. Jedná se o putovní propagační akci projektů nejintenzivnějšího laseru ELI Beamlines a HiLASE, která je určena pro všechny studenty, učitele a akademické pracovníky se zájmem o fyziku, intenzivní lasery a jejich aplikace.

PROGRAM
9:30 Jaderný rezonanční rozptyl - Mgr. Vít Procházka, Ph.D.
10:00 Přestávka

Zapojení SLO do projektu CTA - minireportáž

Česká televize odvysílala 18. 3. 2013 v rámci svého regionálního zpravodajství krátkou reportáž o zapojení Společné laboratoře optiky do projektu CTA (The Cherenkov Telescope Array). Cílem projektu CTA je výstavba nové observatoře pro detekci vysokoenergetického gama-záření přicházejícího z vesmíru.

Veletrh Ampér/OPTONIKA 2013

banner AMPERStejně jako v loňském roce se i letos zástupci Společné laboratoře optiky ve dnech 19.-22.3.2013 zúčastnili mezinárodního veletrhu elektrotechniky, elektroniky, automatizace a komunikace Ampér na Výstavišti v Brně. V sekci OPTONIKA ve stánku F 028 reprezentovali Fyzikální ústav AV ČR v.v.i.

ELI Beamlines: Studentský den 2012

Dne 5. listopadu 2012 se v Praze uskuteční Studentský den projektu ELI Beamlines. Bližší informace včetně programu v příloze.

Společnou laboratoř optiky UP a FZÚ AV ČR navštívil dr. Hans Klages

Ve dnech 21. 8. - 23. 8. 2012 navštívil SLO dr. Hans-Otto Klages z Karlsruhe Institute of Technology v Německu. Jednalo se o pracovní návštěvu věnovanou hledání společného řešení různých problémů spojených s funkcí fluorescenčních teleskopů na observatoři Pierra Augera pro detekci kosmického záření v Argentině. Dr. Hans-Otto Klages je dlouholetým spolupracovníkem SLO UP a FZÚ AV ČR, RCPTM a jeho přítomnost v Olomouci byla využita k předání čestné medaile Univerzity Palackého.

CERN: Vědci našli novou subatomární částici. Je to Higgsův boson?

Vědci z Evropské organizace pro jaderný výzkum (CERN) objevili novou subatomární částici, která by mohla být Higgsovým bosonem. Pokud se to prokáže, půjde podle mnohých o jeden z objevů století. Higgsův boson, po němž vědci pátrají desítky let, je totiž jedním ze základních stavebních kamenů současné fyziky, protože by měl vysvětlovat, jak ostatní částice získaly hmotnost.

Více informací v článku ČTK.

Projekt AUGER: Reportáž ve zprávách na ČT1

Česká televize 21.6.2012 informovala ve večerní zpravodajské relaci Události o projektu AUGER, na jehož uskutečnění se velkým dílem podílí i Společná laboratoř optiky.